tax

در جلسه با رییس سازمان امور مالیاتی صورت گرفت؛ طرح مشکلات مالیاتی و دست‌یابی به راه‌کارهای مورد توافق

 

هیئت‌مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق به منظور طرح مهم‌ترین مسایل مالیاتی شرکت‌های عضو این تشکل و دست‌یابی به راهکارهای مورد توافق، با رییس سازمان امور مالیاتی و معاونان و مدیران ارشد این سازمان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به نقل از روابط عمومی سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق، اعضای هیئت‌مدیره سندیکا شامل مهندس «حسنعلی تقی‌زاده لنده» رییس هیئت‌مدیره، دکتر «محمدتقی بابایی» نایب رییس، مهندس «رضا ریاحی» نایب رییس و دکتر «شهرام صدرا» خزانه‌دار سندیکا در نشست خود با «سید محمدهادی سبحانیان» رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور و تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان، مهم‌ترین مسایل مالیاتی نیروگاه‌های غیردولتی و راه‌کارهای مورد درخواست شرکت‌ها برای برون‌رفت از این مشکلات را بیان کردند که پس از بحث و تبادل نظر درباره هر یک از این موضوعات و کسب اطلاعات تکمیلی، راه‌حل‌هایی برای پیگیری آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

نخستین درخواست مطرح‌شده از سوی نمایندگان سندیکا، درباره رسیدگی به محاسبه مالیات و عوارض بر ارزش افزوده بود؛ به طوری که تاکید شد این مالیات باید صرفاً یک بار و در انتهای زنجیره فروش نهایی محاسبه و اخذ شود که مدیران سازمان مالیاتی در این خصوص تصریح کردند که مشکل موجود در این فرآیند از تعویق امضای آیین‌نامه آن توسط وزیر نیرو ناشی می‌شود و سازمان امور مالیاتی به جد پیگیر دریافت امضا و اجرایی شدن آن است.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت‌مدیره سندیکا خواستار لحاظ شدن سوخت گاز و گازوییل به عنوان خوراک تولید برق در نیروگاه‌ها و پذیرش مالیات و عوارض پرداختی مودیان به عنوان اعتبار مالیاتی شدند. همچنین امکان ترخیص تجهیزات نیروگاهی از گمرک در قبال اخذ تضامین، دیگر درخواست مطرح‌شده از سوی سندیکا بود که رییس سازمان امور مالیاتی در این خصوص اعلام کرد: بخش‌نامه‌ای برای این منظور صادر شده و در حال حاضر در قبال دریافت چک از نیروگاه‌داران، امکان ترخیص وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از اقدامات مهم درخواستی نمایندگان تولیدکنندگان غیردولتی برق، اجرایی شدن تهاتر مالیات بر عملکرد نیروگاه‌ها به عنوان بدهی به سازمان امور مالیاتی با مطالبات شرکت‌های دارای نیروگاه از این سازمان بود. در این باره ضمن اشاره به همکاری روسای سابق سازمان امور مالیاتی و نظر به زمان‌بر بودن فرآیند اجرای این تهاتر، درخواست شد ضمن تسریع در اجرای آن، جرایمی هم که طی مدت طولانی تایید و اجرایی شدن تهاترها بر نیروگاه‌ها اعمال می‌شود، بخشوده و جریمه‌ای از این محل مشمول شرکت‌های عضو سندیکا نشود. بر این اساس، مقرر شد؛ رسیدگی و صدور بخش‌نامه احتمالی برای این موضوع در دستور کار قرار گیرد و تاکید شد که برای پیش‌برد این مهم، باید از وزیر نیرو خواسته شود تا پیگیری‌های لازم را از دولت برای اجرای سریع تهاتر انجام دهد.

اعضای هیئت‌مدیره سندیکا همچنین ضمن اشاره به جرایم پیش‌بینی‌شده در قانون پایانه‌های فروشگاهی در خصوص عدم صدور صورتحساب الکترونیکی، تاکید داشتند که نیروگاه‌ها اطلاعات خود را از شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاخیر دو ماهه دریافت می‌کنند که در نتیجه، بارگذاری صورت‌حساب‌های پایان سال در سامانه مودیان طی مهلت مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی امکان‌پذیر نیست.

بر مبنای این گزارش، رییس سازمان امور مالیاتی با ذکر آن‌که نحوه‌های فروش و ثبت فروش‌ها برای نیروگاه‌ها در حال حاضر مشمول مالیات بر ارزش افزوده تلقی می‌شود، تاکید داشت که باید این مشکل با اصلاح اظهارنامه‌ها برطرف شود و برای این منظور، با قول مساعد رییس سازمان امور مالیاتی مقرر شد؛ دوره‌‌های آموزشی‌ برای اعضای سندیکا در شرکت مدیریت شبکه، به منظور آشنایی با ظرفیت‌های قانونی موجود برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی، از جمله ثبت صورتحساب‌ها با کد شناسه صحیح و چگونگی تکمیل اظهارنامه‌ها و تهیه گزارش‌های ارزش افزوده، با تدریس نماینده‌ای از سازمان امور مالیاتی، در دستور کار سندیکا و آن سازمان قرار گیرد.

از دیگر موضوعات مطرح در این نشست، ایجاد سازوکاری برای رفع مشکلات شرکت‌های عضو سندیکا با ادارات کل مالیاتی بود که برای این منظور، مقرر شد؛ موانع و مشکلات موجود با هر یک از این ادارات، برای صدور دستور رسیدگی، از طریق سندیکا به صورت مستقیم به رییس سازمان امور مالیاتی منعکس شود.

بر اساس این گزارش، مسئولان سازمان امور مالیاتی در نشست خود با اعضای هیئت‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق با رویکردی مثبت و آگاهانه برای رفع مشکلات مالیاتی این صنعت قول همکاری داده و پیشنهاد کردند تا برای پیگیری موثرتر برای حل موضوعات مهمی چون تهاتر و ...، مکاتبات لازم با سایر نهادهای ذی‌ربط نیز صورت گیرد.

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 1401/09/30

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 1401/09/30

تعدادی از شرکتهای تابعه هلدینگ مدیریت انرژی امید تابان هور برگزار گردید.

 

پیام تسلیت مدیرعامل هلدینگ تابان هور به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

«بسمه تعالی»

 

"امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است" و تا تاریخ زنده است راه و اندیشه ایشان زنده خواهد ماند. (مقام معظم رهبر…

مذاکره مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با وزیر نیرو

مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذی…

افتتاح واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با حضور رئیس جمهور

 با حضور رئیس‌جمهور سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به صورت رسمی به شبکه سراسری برق متصل شد.

با اتصال سومین واحد بخار …

راه‌اندازی همراه بورس برای سهامداران

سهامداران گرامی :

به منظور سهولت و راحتی در انجام کلیه امور حق تقدم می توانید از نسخه وب همراه بورس به آدرس Hamrahbours.ir  یا اپ…

مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ مدیریت انرژی امید تابان هور برگزار گردید.

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 1401/09/30 شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در روز پنج شنبه مورخ 1401/12/25راس ساعت 8:30…

مجمع افزایش سرمایه "وهور" برگزار شد

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت انرژی امید تابان هور، م…

پیام تبریک مدیرعامل هلدینگ تابان هور به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن

به گزارش روابط عمومی شرکت تابان هور، آقای دکتر محمدتقی بابایی مدیرعامل محترم شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به مناسبت ۲۲ بهمن سا…