Sirjan logo SS
  • آدرس: تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان طاهری، نبش ایثار سوم، پلاک 2، طبقه سوم
  • معرفی شرکت

    شرکت سهامی خاص مولد نیروگاهی گوهر سیرجان در تاریخ 09/05/1400 با شناسه ملی 14010187086 و به شماره شماره 581399 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

    این شرکت، مدیریت احداث نیروگاه تولید برق و تاسیسات جانبی شامل: مدیریت پروژه، طراحی، ساخت تجهیزات نیروگاهی، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی، مدیریت تولید و فروش برق به اشخاص حقیقی/حقوقی، آموزش، آزمایشهای بهره برداری، مدیریت امور نگهداری و تعمیرات و تامین قطعات یدکی می باشد. در این راستا و به جهت پیشبرد سیاست های کلان شرکت، با سرمایه گذاری مستقیم یا غیر مستقیم و اخذ وام از بانکها و موسسات اعتباری به منظور تسهیل فعالیت های شرکت، واردات یا صادرات وسایل، ابزارها و تجهیزات موضوع شرکت، فعالیت در زمینه انتقال دانش فنی در طرحهای نیروگاهی، سازماندهی و جلب مشارکت ارگان های مربوطه و سازندگان داخلی موضوع فعالیت شرکت در سرلوحه ی کار خود قرار داده است.

    جدول مشخصات نیروگاه

    ظرفیت (اسمی)

    راندمان(درصد)

    ضریب دسترسی(درصد)

    شروع بهره برداری

    546

    52%

    96%

    1402

     

  • مدیرعامل

    آقای مهندس یاسر سلطانی از 1401/03/01  تا کنون مدیر عامل شرکت بوده اند.

  • ترکیب سهامداران و اعضا هیات مدیره شرکت

    ترکیب سهامداران و اعضا هیات مدیره شرکت به شرح زیر است:

    ردیف

    نام صاحبان سهام

    سهم

    نماینده

     سمت

     1

    شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور

     95.99%

    بابک کاشانی زاده

    رئیس هیأت مدیره

     2

    گروه مپنا

     4%

    سیداحمد المطهری

     عضو هیأت مدیره

     3

    شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل

     0.01%

    یاسر سلطانی

     مدیر عامل و نایب رئیس هیأت مدیره

     

  • مروری بر تاریخچه و وضعیت فعلی

    شرکت مولد نیروگاهی گوهر سیرجان در ﺗﺎرﯾﺦ 1400/06/27  ﻣﻮاﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﻫﻤﮑﺎري ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﺑﻠﻮك دوم ﻧﯿﺮوﮔﺎه ﺳــﯿﮑﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﮔﻞ ﮔﻬﺮ ﺳــﯿﺮﺟﺎن را با ﮐﻨﺴـﺮﺳـﯿﻮم ﻣﺘﺸـﮑﻞ از ﺷـﺮﮐﺖ ﮔﺮوه ﻣﭙﻨﺎ، ﺷـﺮﮐﺖ اﺣﺪاث و ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻧﯿﺮوﮔﺎﻫﻬﺎي سیکل ترکیبی ( توسعه 2)  و ﺷﺮﮐﺖ ﻣﭙﻨﺎ اﯾﻨﺘﺮﻧﺸﻨﺎل ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﯿﻤﺎﻧﮑﺎر ﻣﻨﻌﻘﺪ نمود.

    ﻣﻮﺿﻮع ﻗﺮارداد ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز و اﻧﺠﺎم ﻃﺮاﺣﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ، ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ و ﻧﺼﺐ و راه اﻧﺪازي ﯾﮏ ﺑﻠﻮك ﻧﯿﺮوﮔﺎه ﺳـﯿﮑﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻧﺎﻣﯽ 546 ﻣﮕﺎوات در ﺷﺮاﯾﻂ ایزو که هر واحد گازی 180ﻣﮕﺎوات و واﺣﺪ ﺑﺨﺎر 183 مگاوات در شرایط استاندارد تولید کند.

    موقعیت پروژه واقع در استان کرمان، شهرستان سیرجان، کیلومتر 50 جاده شیراز می باشد. ارتفاع از سطح دریا 1695 متر و دمای میانگین 17.9 درجه سانتی گراد بوده و رطوبت نسبی طراحی 34 درصد و سرعت باد 100 کیلومتر بر ساعت محاسبه گردیده است. توربین های گازی از نوع MAP2B بوده که در حال ساخت و ترانس های اصلی آن با ظرفیت 230 MVA/ 230 KV به سایت حمل گردیده و در عملیات ساختمانی نیز عمده فونداسیون های واحدهای گازی در حال اجرا می باشد. تاریخ قراردادی سنکرون واحدهای گازی اسفند 1402 و واحدهای بخار دی 1403 توافق گردیده است.

سایر شرکت‌ها